Isnin, November 04, 2013

Ultrabook pilihan terbaik masa kini

  • Ultrabook pilihan terbaik masa kini
 1 / 1 
KEMAJUAN teknologi menjadikan peranti atau gajet semakin maju dan canggih dari semasa ke semasa serta dilengkapi fungsi dan ciri-ciri untuk memudahkan pengguna.

Jika dahulu kita sering mendengar perkataan komputer tablet atau notebook, kini terdapat juga variasi baru digelar ultrabook yang menawarkan lebih ciri mudah alih berprestasi tinggi berbanding variasi komputer riba lain.

Beberapa jenama terkenal dalam dunia komputer turut mengeluarkan ultrabook tersendiri yang memiliki ciri seperti saiz lebih kecil, ringan dan nipis.

Dengan ketebalan hanya 12.9 milimeter, Acer Aspire S7 Ultrabook antara yang ternipis masa kini selain memudahkan pengguna membawanya ke mana sahaja, kerana komputer itu begitu ringan.

Aspire S7 mempunyai paparan skrin definisi tinggi penuh yang memaparkan butiran secara mendalam, selain fungsi multi-sentuhan 10 titik yang memberikan lebih kawalan dan ketepatan.

Aspire S7 direka dengan skrin paparan yang boleh dibuka sehingga 180 darjah dan sudut pandang yang boleh diterbalikkan.

Selain itu Aspire S7 juga boleh membolehkan pengguna menikmati kandungan media terus ke televisyen dengan teknologi Wireless Display (WiDi).

Acer Aspire S7 juga menggunakan rangka aluminium dan paparan kaca Gorilla Glass, menjadikan Aspire S7 sangat langsing, ringan dan kuat.

Acer Aspire S7 menggunakan sistem operasi Windows 8 dan komputer ini mempunyai berat hanya 1.3 kilogram serta jangka masa bateri yang panjang sehingga lapan jam.

Jika anda ingin sesuatu yang pantas dan ringan, Samsung ATIV Book 9 Lite adalah pilihan yang bagus kerana ia memberikan pengalaman komputer riba berprestasi tinggi.

Samsung menyedari pertimbangan utama rakyat Malaysia untuk komputer riba adalah peranti itu perlu menawarkan kemudahan mobiliti dengan keupayaan melakukan pelbagai tugas.

Dengan Samsung ATIV Book 9 Lite, kami mahu menghasilkan peranti yang memenuhi keperluan asas pengguna yang besar, di samping memelihara reka bentuk yang luar biasa dan pengalaman keseluruhan seperti yang ditawarkan Book 9.

Dibina dengan paparan anti-reflektif, pengguna kini boleh menikmati pengalaman visual yang lebih tajam dan jelas, kerana Samsung ATIV Book 9 Lite didatangkan dengan skrin LED 13.3 inci dengan resolusi tinggi.

Samsung ATIV Book 9 Lite baru ini dilengkapi dengan sistem operasi Windows 8 dan boleh dihidupkan hanya dalam masa lapan saat apabila butang kuasa ditekan dan dua saat jika berada dalam mod tidur.

Hari ini, orang ramai lebih menggemari teknologi sentuhan, menyebabkan teknologi itu digunakan di mana sahaja, termasuk dalam komputer kerana seluruh dunia berinteraksi melalui gajet dan kandungan digital.

Kami secara agresif menawarkan pengguna pelbagai produk komputer dan mempunyai salah satu portfolio terbesar bagi produk Windows 8 bagi mengekalkan kedudukan semasa kami  sebagai pengeluar terbesar.

Lenovo IdeaPad S400 adalah komputer riba yang bergaya dan berpatutan dengan profil nipis, berat ringan dan hayat bateri yang panjang menjadikannya sempurna untuk golongan yang sentiasa bergerak.

Model ini boleh digambarkan sebagai sangat mengagumkan, serta menawarkan pelbagai ciri canggih .

Dari segi reka bentuk pula, Lenovo IdeaPad S400 menampilkan kemasan metalik dengan sentuhan paparan skrin yang lebar serta ringan, papan kekunci AccuType dan pad sentuh yang besar.

Dengan paparan 14 inci, Lenovo IdeaPad S400 menawarkan paparan skrin yang lebih cerah dan berwarnawarni berbanding sesetengah komputer riba bajet lain yang mempunyai sudut tontonan sempit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan